Bóle mięśni nóg oraz ryzyko występowania żylaków

Ubezpieczenia majątkowe

Pojawiające się coraz częściej bóle łydek są jednym z pierwszych sygnałów prawdopodobnego przemęczenia mięśni nóg oraz ich nieprawidłowego ukrwienia, co może prowadzić do powstawania kolejnych schorzeń takich jak na przykład żylaki.

Nie tylko wyglądają one mało estetycznie ale także niosą za sobą kolejne ryzyko dla zdrowia pacjenta. Poza tym bóle łydek przyczyny powodowane mogą być przez obuwie, z którego się korzysta.

Obuwie może wpłynąć na bóle mięśni nóg

W przypadku pań są to buty na obcasie. Kiedy są noszone, mięśnie nóg pracują w inny sposób podczas chodzenia. Stosunkowo mało angażowane są mięśnie łydek, co przekłada się na ich osłabienie oraz gorsze ukrwienie. Innym ryzykiem znacznie wpływającym na powstawanie żylaków może być oczywiście długotrwała praca stojąca. Przebywanie bez ruchu w jednym miejscu znacznie wpływa na ukrwienie oraz na ewentualny bóle mięśni nóg. Do tego dochodzą dodatkowe czynniki takie jak hormony. Jeśli pacjent przechodzi terapię hormonalną, to może mieć to wpływ na powstawanie takich właśnie problemów zdrowotnych. To samo dotyczy zresztą stosowania antykoncepcji hormonalnej, która może mieć wpływ na ukrwienie, w szczególności nóg.

Są też dobre wieści

Bóle mięśni nóg oraz ryzyko występowania żylakówDobrą wiadomością jest to, że nawet jeśli ewentualne zmiany chorobowe się już pojawią, to nie są one trwałe. Można się ich pozbyć poprzez odpowiednią terapię. Wskazane są leki oraz ćwiczenia fizyczne, które poprawią ukrwienie nóg. Mogą mieć one także wpływ na zmniejszenie się ryzyka powstania żylaków w przyszłości. Regularne wykonywanie takich ćwiczeń, które angażują w szczególności mięśnie łydek, jest wskazane w przypadku tych osób, które praca wymaga przebywania przez dłuższy czas w pozycji stojącej, a to jak wiadomo dosyć niekorzystnie wpływa na ukrwienie nóg i może w przyszłości prowadzić do pojawienia się takich zmian. Do najczęściej zalecanych ćwiczeń zalicza się pływanie oraz jazda na rowerze. Poświęcenie kilkunastu czy kilkudziesięciu minut w tygodniu na wykonanie takich ćwiczeń może mieć wyjątkowo korzystny wpływ na zdrowie oraz zmniejszenie problemów powiązanych z bólem mięśni, zaletą takich ćwiczeń jest także to, że w powodują one stosunkowo niewielkie obciążenie stawów.