Prawidłowe nawyki żywieniowe dla każdego

Dbaj o zęby w najlepszy możliwy sposób

Prawidłowe nawyki żywieniowe dla każdegoWiele mówi się obecnie o tym, jak istotna jest kwestia prawidłowego odżywiania się w naszym życiu. Każdy z nas powinien zadbać o to, aby jadać odpowiednie posiłki o właściwych porach. Tylko w ten sposób jesteśmy sobie w stanie zapewnić zdrowie i odpowiednie samopoczucie. Składamy się w dużej mierze z tego, co zjadamy. Od tego też zależy nasza odporność na choroby, a także stan naszych włosów, paznokci i humor. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że pożywienie może być naszym lekiem, lub nas niszczyć.

Najgorszą sytuacją są ukryte alergie pokarmowe. Osoby, które nie zdają sobie sprawy ze swojej przypadłości, często same zjadają posiłki, które im bardzo szkodzą i powodują u nich różnego rodzaju dolegliwości. Sami się nieświadomie dobijamy. Warto zadbać również o właściwe nawyki żywieniowe. Może to wydłużyć nasze życie w znacznym stopniu i zwiększyć jego jakość. O jakich nawykach żywieniowych powinniśmy pamiętać?

Regularne spożywanie posiłków

Przede wszystkim, każdy z nas powinien dbać o regularność spożywanych przez siebie posiłków. Warto zjadać około pięciu równych porcji dziennie, każdą z nich o stałej porze. Posiłki te powinny mieć miejsce po równych odstępach czasu. Dzięki temu, nasz metabolizm działa w idealny sposób i nie odkładamy żadnej zbędnej tkanki tłuszczowej. Najważniejszym posiłkiem jest zawsze śniadanie i to ono powinno być najbardziej obfite i kaloryczne, ponieważ ma nam dostarczyć odpowiedniej ilości energii. Najlżejszym z posiłków musi być zaś kolacja. Nie wolno jej jadać za późno. Najlepiej maksymalnie dwie godziny przed położeniem się spać.

Woda a zdrowie

Poza tym, koniecznie należy wypijać minimum dwa litry wody dziennie. Wiele osób o tym zapomina. Posiłki powinny być przygotowywane na parze lub w piekarniku, przy użyciu jak najmniejszej ilości tłuszczu. Dobrze jest do diety wprowadzić jak najwięcej warzyw i pamiętać o tym, aby od czasu do czasu mięso zastępować rybami. Ważne jest, aby każdy posiłek niósł za sobą wartość. Lepiej więc unikać pustych kalorii w słodyczach, słonych przekąskach lub alkoholu. One powodują jedynie tycie.